VivaNatura.ro


Inflamația face parte din categoria reacțiilor naturale ale organismului, aceasta reprezentând, în realitate, încercarea de a se proteja și recupera de pe urma leziunilor.

Fie ca este vorba de stresul de la munca, de exerciții fizice sau de diverse afecțiuni, inflamația este un proces normal al corpului uman ca ajută organismul să se recupereze. Însă, dacă procesul inflamator devine constant și de lungă durată, acesta poate da naștere la afecțiuni din cele mai grave.

Putem însă sa ne protejam de durere și inflamație într-un mod cât se poate de natural, prin consumul unor alimente cu proprietăți antiinflamatorii. Iată lista celo mai eficiente 10 alimente cu proprietăți anti-inflamatorii.

1. Condimente – anumite substanțe din condimentele folosit în mod obișnuit au efecte protectoare, așadar, acestea nu ar trebui să ne ne lipsească din dietă: ghimbirul, curcuma.

2. Fructe – consumul de fructe tropicale, care conțin mult zahăr sub formă de fructoză ar trebui limitat, şi în schimb, ar trebui consumate mai des fructele de pădure, cireşele, merele, perele, avocado, alunele, nucile, caju, migdalele.

3. Legume – alegeţi-le pe cele cu indice glicemic scăzut, căci acestea nu cresc nivelul glucozei din sânge: rădăcinoasele, broccoli, ciuperci, dovleac etc.

4. Leguminoasele – dacă aveţi nevoie de proteine, încercaţi să le înlocuiţi pe cât posibil pe cele de origine animală cu cele de origine vegetală. Soia, fasolea, lintea şi alte leguminoase vă pot asigura necesarul de proteine fără să favorizeze procesul inflamator.

5. Cerealele integrale – pentru a menţine zahărul din sânge la un nivel scăzut şi stabil, includeţi în alimentaţia zilnică cereale integrale a căror digestie este mai lentă şi, deci, asigură saţietatea pe o mai lungă durată de timp, comparativ cu chipsurile, carofii prăjiţi şi alte snacksuri care cresc brusc nivelul de glucoză din sânge imediat după consum, iar apoi îl scad la fel de brusc, ajungând să ni se facă foame imediat ce am terminat de mâncat.

6. Peşte – consumaţi-l de cel puţin 2 ori pe săptămână. Speciile grase de pește sunt bogate în acizi graşi Omega 3 cu rol anti-inflamator – somonul sălbatic, sardinele în apă sau în ulei de măsline, heringul, codul negru.

7. Uleiul –  Eiminaţi pe cât posibil uleiul de floarea soarelui, porumb sau alte mixturi vegetale şi folosiţi numai uleiul extra-virgin de măsline. Este, de asemenea, indicat să excludeți complet din alimentaţie margarina şi orice produs care are în compoziţie grăsimi parţial hidrogenate.

8. Lactatele – alegeţi produsele lactate de calitate, iaurtul şi brânzeturile naturale, evitaţi-le pe cele procesate.

9. Ciocolata – nu este interzisă, câtă vreme o consumăm cu moderaţie. Vorbim desigur despre cea neagră, care are cel puţin 70% cacao în compoziţie. Are un conţinut relativ scăzut de zahăr şi ne asigură o porţie de grăsimi sănătoase.

10. Apa – dacă apa de la robinet are un gust şi un miros stringent de clor sau alte substanţe, cumpăraţi-vă un purificator sau beţi numai apă îmbuteliată.

Sursa: Dr. Weil

***

Senzația de picioare obosite, dureroase și grele care apare de obicei la sfârșitul unei zile. Picioare obosite, stresante de muncă, sau cauzată de temperaturile ridicate din timpul verii, statul prelungit în picioare, lucrul îndelungat la birou, mersul pe tocuri, este o problemă firească a omului contemporan. Dacă este remediată la timp, ea se limitează la un simplu disconfort, care va dispare în cele din urmă, evitând astfel agravarea tulburărilor de circulație.

Balsamul răcoritor, cu eucalipt, pentru picioare umflate și obosite VivaNatura, este soluția optimă pentru alinarea acestor simptome. Principiile active din plante sunt combinate sinergic într-o formulă ideală pentru revigorarea și revitalizarea picioarelor obosite, cu efectele stimulativ-decongestionate a picioarelor umflate. Masarea picioarelor cu Balsamul răcoritor cu eucalipt VivaNatura răsfață și energizează picioarele, oferă o senzație de confort și hidratare. Stimulează circulația venoasă, calmează și răcorește picioarele grele și inflamate.