VivaNatura.ro


•    femeie (mai rar barbat) cu vârsta peste 40 ani;
•    exces ponderal sau obezitate timp de multi ani;
•    munca fizica solicitanta, în conditii grele (munca câmpului, etc.) sau sport de performanta;
•    antecedente familiale de artroza sau personale de boli articulatii;
Semnalmente  locale:

•    durerea – simptomul care apare primul. Uneori este foarte ascutita. Apare la încercarea de folosire a articulatiei, mai ales daca se exagereaza sau dupa o pauza mai lunga. Durerea poate disparea daca nu se foloseste articulatia. Uneori iradiaza în alte regiuni.
•    rigiditata- apare dimineata sau dupa repaus. Dispare dupa 1-2 minute de miscare. Rareori determina pierderea completa a libertatii de miscare în articulatia afectata.
•    limitarea miscarilor – devine dificila efectuarea unor miscari cum ar fi deschiderea capacului unui borcan, curatarea fructelor de coaja, încheierea nasturilor.
•    uneori semne de inflamatie (tumefactie, roseata, cresterea temperaturii locale, durere). Inflamatia este mai caracteristica reumatismului acut si artritelor (reumatoida, etc.), dar poate sa apara si în artroza datorita inflamatiei consecutive suprasolicitarii articulatiei.

Uneori simptomele artrozei sunt usoare si boala poate fi descoperita întâmplator cu ocazia unui examen radiologic. Alteori simptomele sunt atât de severe, încât bolnavul nu mai poate efectua nici cele mai simple activitati (îmbracare, spalarea dintilor, etc.)

Daca suferiti de artroza exista, din fericire, lucruri pe care le puteti face pentru a stopa evolutia bolii si pentru a diminua impactul simptomelor ei deosebit de neplacute.

REMEDII SIMPLE

1)Aplicatii calde si reci
Compresele reci sunt foarte eficiente pentru reducerea senzatiei de durere în primele zile ale reactivarii. Puneti apa la congelator într-o punga din plastic si dupa ce îngheata înveliti-o într-un prosop si aplicati-o pe regiunea dureroasa de câteva ori pe zi, dar nu mai mult de 10 minute odata. Dupa cedarea durerii, se vor folosi compresele calde care relaxeaza muschii din jurul articulatiei dureroase si pot usura simptomele chiar mai bine decât gheata. Si aplicatiile calde se vor limita la maximum 10 minute odata.

Acestea sunt  remedii naturale (populare), iar contributia VivaNatura este doar in sensul popularizarii lor.

2)Dieta in reumatism
Desi exista multe mituri legate de alimente sau ceaiuri care ar vindeca artroza, cea mai echilibrata recomandare este sa consumati o dieta variata, bazata pe produse de origine vegetala, bogata în fibre si saraca în grasimi, care va ofera toate substantele nutritive necesare, stimuleaza starea de sanatate si, ceea ce este foarte important, contribuie la controlul obezitatii. Suplimentele de vitamine si minerale nu au nici un efect terapeutic în artroza, în ciuda pretentiilor celor care le comercializeaza.
3)Protejarea articulatiilor
Lucruri aparent minore pot reduce semnificativ solicitarea exercitata asupra articulatiilor. Iata câteva dintre ele:
•    nu apucati si nu faceti miscari de rasucire. De exemplu, învatati sa tineti cartile sprijinite liber pe palme în loc sa le prindeti cu degetele de margini. De asemenea, încercati sa profitati de noile instrumente de bucatarie si aparate gospodaresti care va cruta de miscari de rasucire, întoarcere, strângere, etc. (masini de spalat automate, aspiratoare, deschizatoare de conserve, cutite speciale de curatat legume, etc.);
•    învatati sa distribuiti greutatea obiectelor pe mai multe articulatii. De exemplu, folositi ambele mâini la ridicarea unui vas mai greu;
•    puneti la lucru articulatiile mari – de exemplu nu împingeti usile masive cu mâinile, ci sprijiniti-va usor pe ele cu umarul;
•    postura adecvata., stând în picioare, retrageti abdomenul si împingeti umerii spre înapoi. Când stati pe scaun aveti grija sa nu lasati spatele sa se prabuseasca;
•    gânditi miscarile înainte de a le executa, în special pe cele mai frecvente. Luati-va din timp masurile necesare pentru a evita suprasolicitarea articulara – de exemplu daca trebuie sa lucrati în gradina, folositi paturi germinative supraînaltate pentru a evita îndoirea spatelui.
•    odihna – întindeti-va din când în când si puneti picioarele pe un plan mai înalt decât restul corpului. Faceti aceasta de mai multe ori pe zi, dar evitati inactivitatea prelungita întrucât reduce tonusul muscular si starea de sanatate generala;
Miscarea nu este contraindicata în artroza – de fapt este esentiala pentru mentinerea fortei fizice si independentei personale. Trebuie însa alese forme de miscare care sa nu uzeze si mai mult articulatiile – cum sunt purtarea de greutati, alergarea, sariturile, etc.

Cele mai indicate sunt înotul, ciclismul, mersul pe jos (cu încaltaminte adecvata) si exercitiile de flexibilitate. Începeti cu putin, cresteti treptat, nu fortati si nu va tineti respiratia în timpul exercitiilor fizice. Evitati solicitarea articulatiilor sensibile, inflamate, iar daca apar dureri, opriti-va imediat. Daca durerea persista mai multe zile, adresati-va medicului. Beneficiile sunt diminuarea rigiditatii musculare si articulare, întarirea muschilor, îmbunatatirea posturii si coordonarii, reducerea riscului de boli de inima si de osteoporoza.

Recomandam pe linga cele de mai sus un remediu extrem de eficient de la VivaNatura:  crema Lyber

https://www.vivanatura.ro/bio/?p=313