VivaNatura.ro

ficat-alimentePe lângă faptul că este cel mai mare organ din corp, ficatul are și o mare capacitate de regenerare, acesta reînnoindu-și total celulele la fiecare 40 de zile, după cum spun specialiștii. Acesta este unul dintre motivele pentru care postul negru poate fi menținut timp de 40 de zile, dar nu despre post vom oferi detalii aici. Nu este niciodată prea târziu să asiguri ficatului medicamentele naturale provenite din dietă, de care are nevoie pentru a-l ajuta să se refacă! Descoperă ce-l ajută!

Există câteva reguli simple pentru a sprijini buna funcționare a ficatului.

În primul rând din alimentație nu ar trebui să lipsească cerealele, legumele și fructele. Este foarte important să se consume cât mai des posibil, chiar zilnic,  legume cu frunze verzi. A doua regulă alimentară presupune renunțarea la carbohidrații rafinați, introducerea în alimentația zilnică a alimentelor fermentate cum ar fi iaurturile și murăturile, utilizarea uleiurilor nerafinate și consumul regulat de băuturi tonice pe bază de plante verzi: ceai verde, urzici, păpădie. De ce este atât de indicat consumul de „frunze verzi”? Clorofila conținută de acestea oxigenează sângele și vă poate proteja de agenții cancerigeni așa cum niciun alt aliment sau medicament nu o poate face. Pe lângă aceste proprietăți, s-a demonstrat că întărește celulele, detoxifică ficatul și neutralizează elementele poluante.

Regenerarea ficatului mai este înlesnită și de glicirizină, un compus care se găsește în lemnul dulce și care este creditat ca fiind un puternic agent anti-virus SARS. Acesta are, de asemenea, proprietăți care vor stimula regenerarea funcției hepatice în cazul hepatectomiei. Alte substanțe hepatice regenerative includ:

  • Carvacrol (un compus volatil în oregano)
  • Curcumina (turmeric)
  • Ginsengul coreean
  • Rooibos
  • Vitamina E

 Ce modificări putem aduce stilului de viață pentru a ne menține ficatul sănătos

Este extrem de important să petrecem cel puțin o oră în aer liber, în fiecare zi, făcând exerciții fizice moderate sau pur și simplu mergând pe jos. Masa ar trebui servită într-o poziție confortabilă iar alimentația ar trebui să cuprindă  lucruri simple, sănătoase și echilibrate. Mestecați foarte bine mâncarea. Evitați extenuarea ochilor prin petrecerea timpului în fața televizorului și dormiți între 7 și 8 ore pe noapte. Renunțați la obiceiurile dăunătoare precum fumatul și consumul de alcool. Nivelul de stres poate fi redus cu ajutorul acupuncturii, aromoterapiei, masajului, saunei și mai ales, prin renunțarea la integrarea în viața noastră a activităților extenuante. Mai mult, este important să  renunțați la sucuri care conțin substanțe chimice, la alimente prăjite și la pâinea albă.

Sursa: The Epoch Times