VivaNatura.ro


Pielea este cel mai mare organ al corpului nostru, este al doilea organ  de respiratie si absoarbe pana la 70 la suta in substantele cu care vine in contact, iar circa un sfert din sangele uman circula prin piele.
Intrebarea ce se pune devine retorica : Ce fel de cosmetice folosim? Intrebarea aceasta genereaza o noua intrebare: De ce multe din cosmeticele naturale sunt mai ieftine decit cele conventionale cu nume sonore? si implicit in continuare : De ce cosmeticele foarte naturale ale laboratoarelor Genna – Vivanatura nu sunt scumpe?

Raspuns simplu si cel mai de bun simt (sincer in totalitate) este ca adaosul comercial practicat de Vivanatura este mic.
Un alt motiv este ca produsele noastre nu au inglobate in “ reteta un ingredient” care abunda in produsele conventionale, acel  asa zis “ingredient “ este – PUBLICITATEA .

Citam aici din – Ziarul financiar – cateva date despre “investitiile in publicitate” din industria cosmeticelor, ale celor mai cunoscute marci din aceasta industrie: ” In 2006, investitiile la rate-card ale companiilor din industria cosmetica au crescut cu 40% fata de anul 2005, de la 309 mil. euro brut la 430 mil. euro brut, potrivit informatiilor Alfacont. Sumele nete pot fi intre 30-60% din sumele brute.”
„Cresterea investitiilor in publicitate pe sectorul cosmeticelor in anul 2006 a fost dubla fata de cresterea medie a pietei, care s-a situat in jurul valorii de 18-20%, conform estimarilor din piata.”

Am ales aceste date dintr-o perioada neatinsa inca de criza ca sa va imaginati cat de mare a fost si este foamea companiilor din aceasta industrie de a vinde, aceasta vanzare facandu-se cu pretul platit publicitatii, iar atunci se pune intrebarea fireasca:   unde sunt  investitiile in produsul propriu-zis?  Raspunsul la aceasta intrebare nu cred ca il putem gasi, acesta este bine pazit.

Sa raspundem de ce cosmetice naturale? De ce cosmeticele naturale nu sunt scumpe? Si de ce VivaNatura se aliniaza perfect la aceasta?

Cred ca fiecare dintre dumneavoastra cunoaste macar cu aproximatie pretul uleiurilor naturale (care acum le gasim in magazinele si farmaciile cu profil naturist), de asemenea cunoastem pretul uleiurilor eterice saual  extractelor din plante si ale altor ingrediente naturale sau de provenienta naturala si acestea au de asemenea  preturi rezonabile. Toate ingredientele care compun un produs cosmetic natural, legate sinergic au de cele mai multe ori expuse principiile active pe eticheta, iar unele cum ar fi uleiul de masline de exemplu, galbenelele, musetelul, etc., etc., „se recomanda singure” cum spune o vorba veche din popor.

Atunci  – de ce sa investim in publicitate? De ce sa venim cu povesti despre cercetari costisitoare?  De ce cautam  „orificiul in macaroana”, adica fabricarea in laborator a unui „asa-zis principiu activ” care face minuni? De ce un „principiu activ fabricat” cind cunoastem plantele care inmagazinate in ele tot ceea ce-i compatibil cu corpul uman. Pielea noastra nu are nici o afinitate cu ingredientele chimice de sinteza, inerte, pe care le absoarbe drept toxine, pe cand uleiurile si extractele vegetale sunt substante active asimilate in scopul stimularii vietii celulare, a regenerarii si detoxifierii.

Cred ca ati gasit si dumneavoastra raspunsul nici o companie din industria cosmentica nu poate si nici nu doreste sa breveteze musetelul sau lavanda de exempul, ele asa Ne Sunt Date, simple si modeste si totusi minunate in felul cum au fost Create si pentru ce au fost Create.

A face publicitate acestor plante ar fi contraproductiv pentru orice colos din industria cosmetica, dar cercetarile si „creatiile din laborator” sunt perfect justificate si justifica pretul care apoi se mai incarca cu publicitatea, marketing-ul si iata produsul cosmetic conventional „innobilat” cu numele, etichetele si prezentarea cea mai atragatoare in stare sa seduca orice femeie care se gandeste si este hotarata sa arate bine.

Publicitatea nu are obligatia legala de a fi responsabila si transparenta si astfel nu este constransa sa informeze asupra etichetei unui produs si nici sa mentioneze procentajul real de ingrediente naturale si sintetice continut.

 

pentru VivaNatura

Maria Mihaiu – cosmeticiana – lector formator in cosmetica